براساس اعلام رسمی شرکت اپل گفته میشود که درصد بسیار کمی از گوشیهای هوشمند سری iPhone 12 ممکن است با مشکلات صوتی حین مکالمه مواجه باشند. بدین شکل که این دسته از گوشیها به دلیل وجود نقص فنی در ماژول گیرنده نمیتوانند صدای را حین مکالمه دریافت و تولید کنند. به همین جهت شرکت مذکور برنامه تعییر جدیدی را برای مشتریان خود در نظر گرفته تا این نقص فنی که در فرآیند تولید آیفونها به وجود آمده را رفع کند.
برنامه تعمیر جدید شرکت اپل تحت عنوان iPhone 12 and iPhone 12 Pro Service Program for No Sound Issues معرفی شده و در قالب یک فراخوان منتشر شده است. آیفونهای تمام کاربرانی که به مشکل مذکور دچار شدهاند به صورت کاملاً رایگان تحت خدمات این طرح قرار خواهند گرفت و تنها کافیست برای دریافت این خدمات به یکی از شعبات معتبر اپل مراجعه کنند. لازم به ذکر است که تنها آیفونهای که بین تاریخ اکبتر ۲۰۲۲ تا آوریل ۲۰۲۱ خریداری شده باشند شامل این طرح میشوند و همانطور که از عنوان این طرح پیداست گوشیهای iPhone 12 Mini و iPhone 12 Pro Max در این طرح قرار نمیگیرند.
فقط ماژول مربوطه به صورت رایگان تعمیر میشود
اگر چه یک نقص کوچک سخت افزاری که از عملکرد چنین ویژگی اساسی جلوگیری میکند ظاهر بسیار بدی دارد، اما به نظر میرسد که آنقدر اتفاق نادری است که توجه رسانهها را به خود جلب نکرده و خوشبختانه شرکت اپل زودتر از شکل گرفتن جو منفی دست به کار شده تا مشکل پیش آمده را رفع کند. شرکت مذکور روی این موضوع تأکید داشته که تنها تعمیر ماژول مربوطه به صورت رایگان انجام خواهد شد و iPhone 12 هایی که به نمایندگی مراجعه میکنند نباید هیچ آسیب دیگری دیده باشند. اپل همچنین توصیه میکند که قبل از مراجعه از تمام اطلاعات خود نسخه پشتیبانی تهیه کنید و آنها را به iCloud انتقال دهید.
با فرض اینکه دستگاه iPhone 12 شما الزامات مذکور را شامل میشود ، پوشش این برنامه تا دو سال پس از فروش اولیه آن در خرده فروشیها ادامه خواهد داشت و هیچ تأثیری روی پوشش و شرایط گارانتی تلفن همراه شما نخواهد داشت.