بهترین گوشی های ۵G سامسونگ – نیمه دوم آبان ۱۴۰۰

admin admin
546 بازدید
گوشی 5G از برند سامسونگ

اگر قصد خرید گوشی ۵G از برند سامسونگ را دارید، این نوشتار که در آن به معرفی بهترین گوشی های ۵G سامسونگ پرداخته‌ایم، راهنمای خوبی برای انتخاب بهتر شماست.

در طی چند سال گذشته، شاهد گسترش سریعتر فناوری ۵G و ورود آن به ایران بوده‌ایم. این فناوری، انگیزه‌ای شد برای تمرکز کمپانی‌های صاحب نام برای ساخت گوشی ۵G که سامسونگ یکی از آن‌هاست.

در ادامه با تمامی گوشی های ۵G سامسونگ موجود در بازار آشنا شده و به سوالاتی همچون کدام گوشی سامسونگ فایوجی است ، پاسخ خواهیم داد. برای اطلاع از لیست گوشی های ۵G سامسونگ این نوشتار را دنبال کنید.

بهترین گوشی های ۵G سامسونگ

سامسونگ را می‌توان از پیشگامان حوزه ۵G دانست که بیشتر گوشی‌های جدید خود را با پشتیبانی از این فناوری جدید و خوب عرضه کرده است. در ادامه این نوشتار به بررسی بهترین گوشی های ۵G سامسونگ می پردازیم . با ما همراه باشید تا لیستی از بهترین گوشی‌های سامسونگ را در اختیار شما قرار دهیم.

گلکسی زدفولد ۳ (Galaxy Z Fold 3)

بهترین گوشی های 5G سامسونگ
بهترین گوشی های سامسونگ فایوجی
  • نمایشگر: تاشده ۶٫۲/ ۷٫۶ اینچ (۱۷۶۸ در ۲۲۰۸ پیکسل)
  • دوربین: اصلی ۳ گانه (۱۲/۱۲/۱۲) ؛ سلفی ۱۶ مگاپیکسل
  • سخت افزار: Qualcomm SM8350 Snapdragon 888 5Gهمراه با رم ۱۲ گیگابایت
  • باتری: ۴۴۰۰ میلی آمپرساعت

در گوشی جدید سامسونگ ۵G که این کمپانی به‌اندازه‌ای آینده‌ی گوشی‌های تاشدنی ایمان دارد که حداقل در این مقطع زمانی، خانواده‌ی بسیار محبوب گلکسی نوت را به‌نفع گلکسی زد فولد کنار گذاشته و پشتیبانی از قلم S Pen را به نسل سوم پرچم‌دار تاشدنی‌اش اضافه کرده است تا ازآن به عنوان یکی از بهترین گوشی های ۵G سامسونگ نام برده شود.

البته پشتیبانی از قلم، تنها یکی از بهبودهای Galaxy Z Fold 3 به‌حساب می‌آید، که در کنار آن مواردی همچون گواهی IPX8، نمایشگر ۱۲۰ هرتزی کاور، محافظ صفحه‌ی مقاوم‌تر و بدنه‌ی سبک‌تر را نیز باید به فهرست تغییرات اضافه کنیم و به نظر این مدل در میان کاربران بسیار جذاب است.

 

گلکسی زد فلیپ ۳ (Galaxy Z Flip 3)

بهترین گوشی های 5G سامسونگ
گوشی سامسونگ فایوجی
  • نمایشگر: ۶٫۷ اینچ (۱۰۸۰ در ۲۶۴۰ پیکسل)
  • دوربین: اصلی ۲ گانه (۱۲/۱۲) ؛ سلفی ۱۰ مگاپیکسل
  • سخت افزار: Qualcomm SM8350 Snapdragon 888 5G همراه با رم ۸ گیگابایت
  • باتری: ۳۳۰۰ میلی آمپرساعت

گلکسی زد فلیپ ۳ (Galaxy Z Flip 3) یک گوشی جدید سامسونگ ۵G و یکی از قدرتمند‌ترین گوشی‌های حال حاضر جهان است و کاملاً ارزش پولی که برای آن پرداخت می‌کنید را دارد. سامسونگ قیمت زد فلیپ ۳ با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت را در بازه حدودی ۹۵۰ پوند اعلام کرده‌اند.

گوشی Z Flip 3 سامسونگ از سخت‌افزاری قدرتمند بهره می‌برد و می‌تواند پاسخ‌گوی تمام انتظارات شما از یک گوشی رده‌بالا و باکیفیت باشد. گوشی Z Flip 3 سامسونگ یکی از شاهکارهای مهندسی در زمینه‌ی طراحی گوشی است و هزاران بار تا خوردن نیز مشکلی برای این گوشی باکیفیت به وجود نمی‌آورد.

این گوشی از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی می‌کند و برای شارژ صفر تا صد این گوشی، زمان اندکی احتیاج خواهید داشت. گوشی زد فلیپ ۳ از یک باتری ۳۳۰۰ میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد که شاید ظرفیت خیلی بالایی نباشد، ولی شارژ کافی برای استفاده‌ روزانه را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

 

گلکسی نوت ۲۰ اولترا (Galaxy Note 20 Ultra)

بهترین گوشی های 5G سامسونگ
گوشی جدید سامسونگ ۵G
  • نمایشگر: ۶٫۹ اینچ (۱۴۴۰ در ۳۰۸۸ پیکسل)
  • دوربین: اصلی ۳ گانه (۱۰۸/۱۲/۱۲) ؛ سلفی ۱۰ مگاپیکسل
  • سخت افزار: Exynos 990 7 nm+همراه با رم ۸ یا ۱۲ گیگابایت
  • باتری: ۴۵۰۰ میلی آمپرساعت

از بین همه ی گوشی های سامسونگ ۵G و گوشی‌های معمولی و میان رده آن‌، نوت ۲۰ اولترا همچنان با نمایشگر ۶٫۹ اینچی خود بزرگترین گوشی به شمار می‌آید. با توجه به نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتزی، این گوشی یکی از بهترین گوشی های ۵G سامسونگ برای عملکرد سنگین و گیمینگ است.

اگرچه قیمت نوت ۲۰ اولترا از بهترین گوشی های ۵G سامسونگ نیزمانند اس ۲۱ اولترا نسبت به دیگر گوشی های ۵G موجود در بازار خیلی زیاد است با این حال با توجه به امکانات این گوشی قیمت قابل قبولی دارد.

 

گلکسی اس ۲۱ اولترا (Galaxy S21 Ultra)

بهترین گوشی های 5G سامسونگ
بهترین گوشی ۵G ارزان سامسونگ
  • نمایشگر: ۶٫۸ اینچ (۱۴۴۰ در ۳۲۰۰ پیکسل)
  • دوربین: اصلی ۴ گانه (۱۰۸/۱۰/۱۰/۱۲) ؛ سلفی ۴۰ مگاپیکسل
  • سخت افزار: Exynos 2100 5 nm همراه با رم ۱۲ و ۱۶ گیگابایت
  • باتری: ۵۰۰۰ میلی آمپرساعت

گوشی اس ۲۱ اولترا یکی از مدل های لیست گوشی های ۵G سامسونگ موجود در بازار جهانی و ایران بوده و برترین گوشی فایوجی سامسونگ به حساب می‌آید. گرچه با توجه به قیمتی که دارد از تهیه و دسترس اکثر مردم خارج است. با این وجود با توجه به قیمت ارزش خرید زیادی داشته و امکانات مختلفی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

این گوشی به دلیل عملکرد فوق‌العاده‌ای که دارد از عهده هر استفاده سنگین و هر تعداد عملکرد چند وظیفه‌ای که مد نظر دارید به خوبی بر می‌آید و از بهترین گوشی های ۵G سامسونگ است. با خرید این موبایل به عنوان یکی از گوشیهای برتر ۵جی موجود در بازار شما تا ۱۶ گیگابایت رم و یک نمایشگر ۶٫۸ اینچ امولد ۱۲۰ هرتزی با رزولوشن ۱۴۴۰×۳۲۰۰ پیکسل در اختیار خواهید داشت.

 

گلکسی اس ۲۱ پلاس (Galaxy S21 Plus)

بهترین گوشی های 5G سامسونگ
بهترین گوشی ۵G ارزان سامسونگ
  • نمایشگر: ۶٫۷ اینچ (۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل)
  • دوربین: اصلی ۳ گانه (۶۴/۱۲/۱۲) ؛ سلفی ۱۰ مگاپیکسل
  • سخت افزار: Exynos 2100 5 nm همراه با رم ۸ گیگابایت
  • باتری: ۴۸۰۰ میلی آمپرساعت

گوشی اس ۲۱ پلاس در لیست گوشی های ۵G سامسونگ است که عرضه شد و توجه خیلی‌ها را به خود جلب کرد. قیمت این گوشی نسبت به مدل قبلی خود ۲۰۰ دلار کمتر بود با این وجود از بسیاری از جهات مختلف یک گوشی عالی به حساب می‌آمد. درنمایشگر جزئیات واقعاً چشمگیر است، نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز به معنای حرکت و پاسخگویی روان برای این گوشی در نظر گرفته شده است.

این گوشی از بهترین گوشی های ۵G سامسونگ است اما اگر یک گوشی کوچکتر با قیمت نه چندان زیاد بخواهید می‌توانید به سراغ اس ۲۱ معمولی هم بروید که حدود ۲۰۰ دلار از پلاس ارزان‌تر است.

 

گلکسی A72 فایوجی (Galaxy A72 5G)

بهترین گوشی های 5G سامسونگ
بهترین گوشی های ۵G سامسونگ
  • نمایشگر: ۶٫۷ اینچ (۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل)
  • دوربین: اصلی ۴ گانه (۶۴/۸/۱۲/۵) ؛ سلفی ۳۲ مگاپیکسل
  • سخت افزار: Qualcomm SM7225 Snapdragon 750G همراه با رم ۸ گیگابایت
  • باتری: ۵۰۰۰ میلی آمپرساعت

سامسونگ A72 5g از گوشی های سامسونگ ۵G موجود در ایران با صفحه نمایشی که تفاوت چندانی با مدل پایه و استاندارد خود ندارد البته نرخ نوسازی در آن بیشتر شده و تا ۱۲۰ هرتز در دسترس است.

در حقیقت با نمایشگری مواجه هستیم که سوپر آمولد ۶٫۷ اینچی و از رزولوشن ۱۰۸۰×۲۴۰۰ پیکسل برخوردار است و تراکم پیکسلی ۳۹۳ پیکسل بر اینچ و حداکثر روشنایی ۸۰۰ نیت را به ما ارائه می‌دهد.

در مورد دوام باتری، باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری بکار رفته در گوشی سامسونگ A72 5g به راحتی و بدون هیچ مشکلی بیش از یک روز ماندگاری دارد. در صورتی که قصد خرید یک گوشی میان رده دارید که علاوه بر قیمت، کارآمد بودن و کاربردی بودن آن هم برایتان در اولویت قرار دارد به شما پیشنهاد می دهیم خرید A72 5g را در نظر داشته باشید.

در مشخصات و بررسی A72 5g مشخص می‌شود که این گوشی مشخصه‌های بسیار خوبی چه از نظر سخت افزاری و چه نرم افزاری دارد که رضایت کاربران را به خوبی جلب می‌کند.

 

گلکسی A32 فایوجی (Galaxy A32 5G)

بهترین گوشی های 5G سامسونگ
بهترین گوشی ۵G ارزان سامسونگ
  • نمایشگر: ۶٫۵ اینچ (۷۲۰ در ۱۶۰۰پیکسل)
  • دوربین: اصلی ۴ گانه (۴۸/۸/۵/۲) ؛ سلفی ۱۳ مگاپیکسل
  • سخت افزار: MediaTek MT6853 Dimensity 720 همراه با رم ۴/۶/۸ گیگابایت
  • باتری: ۵۰۰۰ میلی آمپرساعت

این گوشی در حال حاضر با قیمت حدود ۷ میلیون تومان به فروش می‌رسد. قیمت گوشی های ۵G موجود در بازار ایران و جهان نسبت به مدل‌های معمولی بیشتر است با این وجود گلکسی A32 5G در حال حاضر از بهترین گوشی های میان رده ۵G سامسونگ موجود در بازار است.

اگر بخواهیم یک ایراد از این گوشی بگیریم می‌توانیم به نمایشگر ۷۲۰p و LCD آن اشاره کنیم که با توجه به اندازه ۶٫۵ اینچی که دارد تعداد پیکسل‌های کمی است به طوری که اگر نمایشگر را از نزدیک نگاه کنید می‌توانید پیکسل‌ها را با چشم‌ هم ببینید.

همچنین این گوشی که بهترین گوشی ۵G ارزان دنیا بوده علاوه بر این فناوری، دوربین‌هایی با عملکرد قابل قبولی داشته در این بازه قیمتی بسیار خوب هستند و از باتری خیلی خوبی نیز بهره می برد.

 

گلکسی A52 فایوجی (Galaxy A52 5G)

بهترین گوشی های 5G سامسونگ
گوشی سامسونگ ۵G
  • نمایشگر: ۶٫۵ اینچ (۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل)
  • دوربین: اصلی ۴ گانه (۶۴/۱۲/۵/۵) ؛ سلفی ۳۲ مگاپیکسل
  • سخت افزار: Qualcomm Snapdragon 750 5G همراه با رم ۶/۸ گیگابایت
  • باتری: ۴۵۰۰ میلی آمپرساعت

این مدل میان رده یکی دیگر از بهترین گوشی های ۵G سامسونگ موجود در بازار ایران موجود در بازارجهانی است. کمپانی سامسونگ سری A خود را با چندین گوشی جدید و مجهز به فناوری فایوجی بروزرسانی کرده و توانسته این فناوری را در بازه قیمتی اقتصادی تری نیز در اختیار مشتریان قرار بدهد.

A52 5G که در بین این گوشی‌های جدید میان رده بهترین گوشی سامسونگ فایوجی است، دارای نمایشگر ۱۲۰ هرتزی، عملکرد روان و سریع و دوربین قدرتمند است.

یکی از عمده ایرادات گوشی های ۵جی باتری این محصولات است. در گوشی های سامسونگ ۵G موجود در ایران معمولا با روشن کردن حالت فایوجی، باتری با سرعت بیشتری تخلیه می‌شود اما در A52 5G در تست‌ها توانسته با روشن بودن فایوجی، ۱۲ ساعت دوام بیاورد.

گلکسی A71 فایوجی (Galaxy A71 5G)

بهترین گوشی های 5G سامسونگ
گوشی های سامسونگ ۵G موجود در ایران
  • نمایشگر: ۶٫۷ اینچ (۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل)
  • دوربین: اصلی ۴ گانه (۶۴/۱۲/۵/۵) ؛ سلفی ۳۲ مگاپیکسل
  • سخت افزار: Exynos 980 همراه با رم ۶/۸ گیگابایت
  • باتری: ۴۵۰۰ میلی آمپرساعت

از گوشی های میان رده ۵G سامسونگ موجود در بازار ایران می‌توان به Galaxy A71 اشاره کرد؛ محصولی خوش‌ساخت و قدرتمند از شرکت سامسونگ که از ویژگی‌های جذاب بسیاری برخوردار است. نمایشگر خوش‌رنگ و لعاب، کیفیت بالای دوربین‌ها و باتری با دوام را باید از بزرگ‌ ترین نقاط قوت این گوشی ۵G به حساب آورد.

مخاطب هدف کمپانی سامسونگ در تولید و توسعه این محصول از بهترین گوشی های سامسونگ فایوجی ، نوجوانان و جوانانی هستند که بخش زیادی از زمان خود را در شبکه‌های اجتماعی چون تیک تاک و اینستاگرام می‌گذرانند.

موفقیت تحسین‌برانگیز محصولات سری A، امید تمرکز بیشتر سامسونگ بر توسعه محصولات میان‌رده را می‌دهد. با این وجود نباید از نقاط ضعف این گوشی چون نبود مقاومت در مقابل آب و همچنین نبود شارژ بی‌سیم اشاره نکرد. اگر به دنبال خرید یکی از مناسب‌ترین گوشی های ۵G موجود در بازار ایران هستید، گلکسی A71 برای شما تولید شده است.

 

گلکسی A51 فایوجی (Galaxy A71 5G)

بهترین گوشی های 5G سامسونگ
گوشی های میان رده ۵G سامسونگ
  • نمایشگر: ۶٫۵ اینچ (۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل)
  • دوربین: اصلی ۴ گانه (۴۸/۱۲/۵/۵) ؛ سلفی ۳۲ مگاپیکسل
  • سخت افزار: Exynos 980 همراه با رم ۸/۶ گیگابایت
  • باتری: ۴۵۰۰ میلی آمپرساعت

یکی دیگر از گوشی های میان رده ۵جی سامسونگ، گلکسی A51 است؛ محصولی اقتصادی که بسیاری از ویژگی‌های جذاب بهترین گوشی‌های موجود در بازار را ارائه می‌دهد.

نمایشگر OLED بسیار خوب گلکسی A51 را می‌توان بزرگ‌ترین نقطه قوت آن دانست. با این حال، مشکلاتی چون کندی عملکرد و اسکنر اثر انگشت، از قرار گرفتن این گوشی در میان بهترین گوشی های سامسونگ فایوجی جلوگیری می‌کند.

گلکسی اس ۱۰ فایوجی (Galaxy S10 5G)

بهترین گوشی های 5G سامسونگ
بهترین گوشی های ۵G سامسونگ
  • نمایشگر: ۶٫۷ اینچ (۱۴۴۰ در ۳۰۴۰ پیکسل)
  • دوربین: اصلی ۴ گانه (۱۲/۱۲/ ۱۶) به همراه دوربین ToF ؛ سلفی ۱۰ مگاپیکسل و دوگانه Pixel PDAF TOF دوربین
  • سخت افزار: Exynos 9820 همراه با رم ۸ گیگابایت
  • باتری: ۴۵۰۰ میلی آمپرساعت

این گوشی از بهترین گوشی های سامسونگ ۵G مجهز به یک نمایشگر ۶٫۷ اینچ QHD پلاس است و از یک باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد. گوشی گلکسی اس ۱۰ ۵G اولین گوشی از گوشی های ۵G سامسونگ است که یک محصول رده‌ بالا محسوب می‌شود.

گوشی سامسونگ ۵G  مجهز به اسنپدراگون ۸۵۵ یا پردازنده پیشرفته ۹۸۲۵ است و از یک رم ۸ گیگابایتی و چهار دوربین در پنل عقب خود بهره می‌برد.

دوربین چهارگانه این گوشی هوشمند متشکل از یک لنز زاویه گسترده ۱۶ مگاپیکسلی، یک لنز با دیافراگم متغیر ۱۲ مگاپیکسلی، یک لنز تله ‌فوتو ۱۲ مگاپیکسل و یک دوربین تشخیص عمق سه‌بعدی است.

شایان ذکر است است این گوشی هوشمند سامسونگ مجهز به یک دوربین دوگانه سلفی درون نمایشگر است و بنابراین صفحه نمایش گلکسی اس ۱۰ ۵G بدون بریدگی بالای نمایشگر و با حداقل حاشیه طراحی شده است.

 

گلکسی نوت ۱۰ پلاس فایوجی (Galaxy Note 10 Plus 5G)

بهترین گوشی های 5G سامسونگ
بهترین گوشی های ۵G سامسونگ
  • نمایشگر: ۶٫۸ اینچ (۱۴۴۰ در ۳۰۴۰ پیکسل)
  • دوربین: اصلی ۳ گانه (۱۲/۱۲/۱۶) ؛ سلفی ۱۰ مگاپیکسل
  • سخت افزار: Exynos 9825 همراه با رم ۱۲ گیگابایت
  • باتری: ۴۳۰۰ میلی آمپرساعت

این گوشی به غیر از ویژگی ۵G، همان مشخصات گلکسی نوت ۱۰ پلاس استاندارد را دارد که شامل صفحه نمایش ۶٫۸ اینچی بزرگ با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۳۰۴۰ پیکسل، ۴ دوربین پشتی، پردازنده پیشرفته ۹۸۲۵ یا اسنپدراگون ۸۵۵، ۱۲ گیگابایت رم و قلم اس پن سامسونگ می‌شود. گوشی گلکسی نوت ۱۰ پلاس مدل ۵ جی یکی از گوشی های ۵G سامسونگ محسوب می‌شود که در ۲۰۱۹ به بازار آمده است.

دوربین این گوشی سامسونگ بسیار شبیه به دوربین سری گلکسی اس ۱۰ بوده و دارای ۲ لنز ۱۲ مگاپیکسلی، یک لنز ۱۶ مگاپیکسلی و یک سنسور عمق است. دوربین سلفی آن نیز یک لنز ۱۰ مگاپیکسلی است. باتری این گوشی دارای ظرفیت  ۴۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است که به نظر دوام خوبی هم دارد.

 

گلکسی S20 Ultra / S20 Plus / S20

بهترین گوشی های 5G سامسونگ
لیست گوشی های ۵G سامسونگ
  • نمایشگر: ۶٫۲ اینچ (۳۲۰۰ در۱۴۴۰پیکسل)
  • دوربین: اصلی ۳ گانه (۱۰۸/۴۸/۱۲) ؛ سلفی ۴۰ مگاپیکسل
  • سخت افزار: Exynos 990همراه با رم ۱۶/۱۲ گیگابایت
  • باتری: ۵۰۰۰ میلی آمپرساعت

این مشخصات مدل پایه گوشی سامسونگ ۵G دراین خانواده است. سامسونگ با عرضه خانواده S20 خود موفق شد به جایگاه یک بازار موبایل صعود کند. ابرقدرت کره‌ای با پرش از گلکسی S10 به S20، بر بهبود قابل توجه فناوری به کار رفته در گوشی‌های خود تاکید داشت؛ ادعایی که بی‌ بنیان نیست.

ظرافت و وسواس به کار رفته در این سری محصولات از بهترین گوشی های سامسونگ ۵G ، بسیار قابل توجه بوده و منجر به تبدیل شدن آن‌ها به بهترین گوشی های ۵G سامسونگ شده است. البته تا پیش از عرضه سری اس ۲۱ و دیگر مدل ها.

اگر به دنبال تجربه آخرین جلوه‌های توسعه و فناوری موبایل بودید می‌توانستید مدل الترا تهیه کنید؛ مدلی که از نظر بسیاری از کارشناسان، بهترین گوشی تاریخ بوده است.

دسته بندی بلاگ
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پرداخت آنلاین

عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین پیشنهادها و تخفیف های ما زودتر از بقیه با خبر شوید!

نمادهای ما

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت
طراحی سایت